A PlatinumShop honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Gyakori kérdések

RÓLUNK

Mivel foglalkozik a PlatinumShop?  

Alapvetően konzolos boltként indultunk, a Sony, a Microsoft és a Nintendo gépeivel, kiegészítőivel és játékaival foglalkozunk, az évek során sok egyéb termék csatlakozott a kínálathoz, amelyek illeszkednek a profilunkba - mostanra PC perifériákat és játékokat, ajándéktárgyakat, relikviákat, drónokat, játéküléseket, kisebb szórakoztatóelektronikai kütyüket és sok egyéb mást is forgalmazunk, ill. számos szerviz szolgáltatással várunk.

Régóta létezik a PlatinumShop, megbízhatok bennük?

2000 óta vagyunk a piacon két üzletünkkel. Ennek megfelelően az egyik legrégebbi és legstabilabb konzolos vállalkozás vagyunk a hazai piacon, több mint 20 éve lehet hozzánk bizalommal fordulni, ezt vásárlóink is megerősíthetik.  

 

VÁSÁRLÁS

Hogyan tudok rendelni?

Webshopunkban minden további nélkül leadhatod a rendelésed, ill. személyes átvételnél üzleteinkbe is kérheted az adott termék rendeléseidet.

Milyen módokon tudom átvenni a megrendelt terméket? 

A PlatinumShop nem csak webshoppal rendelkezik, üzletünk is található Budapesten, ahol személyesen veheted át a rendelésed. Ezen felül házhozszállítással is tudsz vásárolni otthoni címre, ill. GLS csomagpontra is kérheted a megrendelésed, amennyiben a GLS csomagpont címét adod meg és a megjegyzésben ezt jelzed is.

Milyen fizetési módok állnak rendelkezésemre?

Mind üzleteinkben, mind a futárszolgálatnál tudsz készpénzzel és bankkártyával is fizetni. Webshopunkban az utánvét mellett bankkártyás fizetést is választhatsz. Banki előre utalás is lehetséges előre egyeztetés után. PayPal fiókkal, SZÉP kártyával, Edenred kártyával és egyéb cafeteria fizetőeszközökkel nem tudsz nálunk vásárolni. 

Hogyan tudom meg, mi a helyzet a leadott rendelésemmel?

A leadott megrendelések esetében egy munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot. Amennyiben készletről közvetlenül nem elérhető (rendelhető, saját vagy külső raktáron lévő) termékről van szó, úgy a termék raktárba érkezéséig csúszhat az értesítés. Amennyiben előrendelhető termékről van szó, úgy az egyeztetésre a termék megjelenése előtti napokban kell számítanod.

Mik azok az előrendelhető termékek és miért érdemes előrendelni?

Azokra a termékekre, amelyek még megjelenés előtt állnak, előrendelést tudsz leadni. Ennek egyik előnye, hogy a termék korlátozott elérhetősége esetén az előrendelések időrendi sorrendje szerint biztosítjuk a rendelkezésre álló mennyiségeket - minél korábban rendelsz elő, annál jobb eséllyel jutsz hozzá a megjelenéskor. Másik előnye, hogy amennyiben a forgalmazó (digitális vagy fizikai) előrendelői ajándékot biztosít számunkra, ezeket is a készlet erejéig a legkorábbi előrendelőknek tudjuk biztosítani. Fontos, hogy az előrendeléskor látható ár nem minden esetben esetben egyezik meg a megjelenéskor kifizetendő, végleges vételárral, amely lehet alacsonyabb vagy magasabb is. Az átváltozás jogát fenntartjuk.

 

ELÁLLÁS

Hogyan működik az elállás?

A hazai szabályok értelmében 14 napon belül tudsz elállási joggal élni. Fontos, hogy ennek vannak előfeltételei:
- csak meglévő bizonylattal (nyugtával / számlával) tudsz elállni
- csak olyan terméknél tudsz elállni, amely hiánytalanul, sérülésmentesen, komplett dobozával és tartozékaival, a gyárinak megfelelő állapotban kerül vissza hozzánk
- szoftver esetében csak bontatlan csomagolás esetén tudsz elállni.

Van olyan termék, amelytől nem tudok elállni?

Léteznek olyan termékcsoportok, amelyeknél nem tudsz elállással élni. Ezek:
- higiéniai okokból kizárt termékek (pl. fej- és fülhallgatók, VR headsetek, ruházati termékek)
- digitális termékek (pl. digitális teljes játék aktiválókódok, World of Warcraft / PlayStation Plus / Game Pass előfizetések)
- egyedileg rendeléshez legyártott / beszerzett termékek (pl. előrendelések mennyisége alapján legyártatott és behozatott gyűjtői kiadások)
- használt termékek

 

GARANCIA

Hogyan működik a garancia?

Minden termékre és szolgáltatásra garanciát vállalunk. Új terméknél, az EU-s szabályozások értelmében, 100,000 forintos érték alatt 12 hónap, 100,000 forintos érték felett 24 hónap gyártói garanciával vásárolhatod meg a termékeket. Ezektől a gyártó esetenként pozitív irányba eltérhet.  

Hová kell vinnem a garanciális termékeket?

Ez gyártótól / terméktípustól is függ. Van olyan gyártó, amely közvetlenül csak velünk áll kapcsolatban, és van, ahová tőlünk függetlenül kell eljuttatnod a meghibásodott eszközt.

Garanciális ügyintézéskor terhel bármi plusz költség? 

A garanciális termék hozzánk vagy a gyártóhoz történő eljuttatásáról minden esetben a vásárlónak, azaz neked kell gondoskodnod. Amennyiben személyesen nem tudod eljuttatni hozzánk, úgy a feljuttatás és visszaküldés költségével kell számolnod. Ezen felül nem kell extra kiadásra számítanod.

 

HASZNÁLT TERMÉKEK

Mik azok a használt termékek?

A használt termékek alatt azokat a termékeket értjük, amelyeket vásárlóinktól már megbontva, használat után vásároltunk meg és értékesítünk tovább. Természetesen csak és kizárólag működőképes használt termékeket árusítunk. Ez a játékok esetében ellenőrzött működést, a türéshatásron belüli  külsérelmi nyomokat jelent. A használt harverek esetében működőképes és igény szerinti külső-belső tisztításon átesett termékekről beszélünk. A használt konzolokat ezen felül mindig újratelepített rendszerrel értékesítjük.

Vásároltok is használt termékeket, eladhatom nálatok a cuccaim?

Igen! Megunt játékaid vagy hardvereid meg tudjuk vásárolni, ill. beszámoljuk vásárlásod értékébe. Beszámítás esetén (azaz amikor nem csak hozol, viszel is terméket) kedvezőbb árakkal számolunk.

Van, amit nem vásároltok meg?

Fontos, hogy az általad behozott termékeket nem minden esetben tudjuk megvásárolni, ez függhet az állapottól, konzol esetén tartozékotól, a gyakoriságtól, az aktuális raktárkészlettől és presze az értéktől. Nem vásároljuk meg az olyan termékeket, amelyeket higéniai okból nem szeretnénk tovább értékesíteni (pl. fej- és fülhallgatók, VR headsetek, ruházati termékek). PC perifériákat nem vásárolunk / számítunk be. Mindezzel kapcsolatban érdemes minket előre keresni.

A használt termékekre is van garancia?

Természetesen, a játékok esetében ez 1 hónap, a használt konzolok és kiegészítők esetében 3 hónap vagy esetenként több.

 

SZERVIZ SZOLGÁLTATÁSOK

Szervizeltetni is tudok a PlatinumShopnál?

Természetesen! Amennyiben az adott eszközre már nincsen hivatalos garanciád (ezt érdemes ellenőrizned!), profi, a szakmában veteránnak számító szervizes kollégáinkkal a felmerülő problémák legtöbbjét tudjuk orvosolni. A pontos műveletekről és árakról Szerviz menüpontunkban kaphatsz pontosabb képet, ám ha nem találod listánkban a hibajelenséget és az erre vonatkozó javítási műveletet, keress minket, együtt beazonosítjuk a problémát és előre tudunk egyeztetni a megoldásról.

Mennyibe kerül a bevizsgálás?

A bevizsgálás részedről nem jár költséggel! A komolyabb problémák feltérképezését is ingyenesen végezzük, a konkrét javítást pedig csak abban az esetben kezdjük el, amennyiben a problémát beazonosítottuk és te az ezt követő egyeztetés során elfogadtad a várható javítási költség összegét.

Szervizelésnél mennyi az átfutási idő? 

Jellemzően 2 munkanap, ha a legáltalánosabb javítási műveletekről beszélünk és a szervizes kollégáknál  nem torlódtak fel a teendők. Amennyiben különleges alkatrész beszerzése szükséges, úgy ennek függvényében tolódhat a javítás átfutási ideje, amelyről természetesen időben tájékoztatunk. 

Tudok abban segítséget kérni, hogy tovább bírja a konzolom?

Bizony jó helyen jársz! Igen nagy sikerrel végezzük a különböző konzolok teljes belső takarítással kombinált pasztázási műveletet. Első körben a processzornál található, idővel elöregedő és ezért egyre kevésbé hatékony hővezető pasztát eltávolítjuk és minőségi, kifejezetten erre a célra kifejlesztett Thermal Grizzly hűtőpasztát viszünk fel helyette, amely jó időre biztosítja a megfelelő hőleadást. Ezzel kombináljuk a teljes belső takarítást, mely során a gépbelső legutolsó sarkában is lerakódott port és egyéb szennyeződéseket távolítjuk el, ezzel megvédve az alaplapot és biztosítva a szabad légáramlást - ezzel elérjük a célt, azaz az elérhető leghatékonyabb hőleadást, amely óvja a konzol belső elemeit, növeli a processzor és az alaplapi komponensek élettartamát.

Karcosak a lemezeim, lehet rajtuk segíteni? 

Profi lemezpolírozó gépeinkkel a karcos korongok jelentős hányadát meg tudjuk menteni. Fontos, hogy vannak menthetetlen, adatréteget érintő sérülések, amelyeken már mi sem tudunk segíteni - ezt mi személyesen meg tudjuk állapítani és jelezzük és feléd. 

Minden jelenleg elérhető lemezformátummal polírozható?

Pontosan! Az említett, profi gépek segítségével képesek vagyunk mindegyik 12, ill. 8 centiméteres szabvány korongok karcmentessé tételére. Típus szerint: 
- Blu-ray: PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, Blu-ray film, adathordozó BD
- DVD: PlayStation 2, Xbox Classic, Xbox 360, Gamecube minilemez, Wii, Wii U, adathordozó DVD, film DVD 
- CD: PlayStation, részben PlayStation 2, adathordozó CD, zene CD
- GD-ROM: Dreamcast